Innan du anmäler fel i lägenheten kan du själv göra vissa kontroller.
Lyckas du inte lösa problemet själv kan du anmäla felet via hyresgästportalen eller genom att ringa oss.
Strömlöst?
Kontrollera säkringarna i säkringsskåpet. Byt ev. trasig säkring. Kontrollera att det inte är en hushållsapparat som löser ut en säkring.
Kyl, frys eller spis ur funktion?
Kontrollera att stickproppen sitter ordentligt fast i eluttaget. Ha gärna produkt- och modellnummer i beredskap när du ringer oss. Det gör det lättare för oss att snabbt åtgärda felet. Uppgifterna finns ofta angivna på en skylt inne i kylen eller frysen samt på baksidan av spisen.
Trasiga glödlampor?
Lysrör, glimtändare och glödlampor (även i kyl, frys och spis) är förbrukningsmaterial och byts av hyresgästen själv.
Problem i ett avlopp?
Avloppsstopp i handfatet eller under badkaret är ofta lätt att åtgärda. Vattenlås och golvbrunnar ansvarar du själv för att rengöra.
Utlåst?
Om du blir utlåst – ring vår fastighetsjour. Kostnad för upplåsning tillkommer.